VD:n vid pennan

Förstora bilden

Denna vecka utgjorde inget undantag, utan gick likt höstens övriga veckor hittills, oerhört hastigt förbi. Marknadsavdelningen inklusive undertecknad koncenterar stor del av tiden just nu kring försäljning av partnersengagemang inför nästa års säsong.

10 miljoner i intäkter passerades under veckan efter drygt 1 ½ månads bearbetning, vi ligger med detta något bättre än planen. Vidare har marknadsavdelningen förberett vår julshop på Krämaren som börjar bli en god tradition. Den öppnade under helgen och via vår hemsida kommer vi att ha daglig lucköppning och utannonsera finfina erbjudanden ända fram till julafton.

Säsongsabonnemang säljs också inför julen, där har vi just nu har ett mycket förmånligt erbjudande för de befintliga abonnemangskunderna som köper sitt abonnemang före 14 december.

Åkte på en biltripp till Stockholmstrakten under fredagen för att dels träffa en potentiell större nationell partner för framtiden och dels tillsammans med Conventum och KIF Örebro DFF följa upp bearbetningen av vårt gemensamma projekt, Fotbollsforum 2013. Under resan kan man konstatera att förmågan att läsa vanliga kartor kraftigt har nedprioriterats i underhåll i och med vanan och bekvämligheten att slå in resmålet på GPS:en och vanligtvis fullt ut lita på att man når resmålet utan problem. Nu förhåller det sig som så att min GPS inte är uppdaterad på flera år (dags för uppdateringen, svar ja), detta förenklar ju inte direkt resandet i en storstad som kontinuerligt bygger om gatusystemen.

Man märker att merparten inom den sportliga organisationen är på semester, man saknar den dagliga dosen konversation med spelare och ledare inom kärnverksamheten.

Vi håller som bäst på att ”sy ihop” de sista delarna organisatoriskt inom den sportsliga ledarstaben, de delar som berör U19- och U17 verksamheterna. När detta är klart vilket vi hoppas ska bli under nästa vecka har vi alla delar gällande ledarstaben på plats inför 2013, vilket känns mycket bra.

Jag kanske är tjatig i frågan, men vår förmåga att prioritera samt utveckla ett gediget nära ledarskap, där utveckling sätts i fokus är en mkt viktig ”nyckel” för vår konkurrenskraft, både under 2013 som framåt. Detta har givetvis varit ett viktigt om inte det viktigaste urvalskriteriet i våra processer att sätta den sportliga organisationen, både i A lags- som i utvecklingsverksamheten.

Jag har följt debatten i media avseende Fotbollshallen i Vivalla. Tråkigt att detta ska bli en så het politisk debatt. Vi inom ÖSK kan bara återigen konstatera den oerhört breda positiva effekt en fulllstor fotbollhall skulle kunna utgöra. För er som missade min och Mats Erikssons (ordförande i BK Forward) debattartikel i NA för någon tid sen kan läsa innehållet via länken nedan.

Jan Karlsson, vd ÖSK Fotboll

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908