Axén tillbaka i ÖSK!

Förstora bilden

ÖSK Fotboll är stolta och mycket glada över att kunna presentera en viktig pusselbit i ÖSKs framtida organisation.

Processen med att utveckla vår organisation kommer att pågå en tid framöver men klart är att ÖSK Fotboll bygger den sportsliga organisationen kring ett ”tretränarsystem” som leds av huvudansvarig tränare Per-Ola Ljung.

Alexander Axén kommer att tillträda en roll som spelarutvecklingsansvarig tränare i detta ”tretränarsystem” och påbörjar sitt arbete med detta i början av januari 2013.

- Alexander Axén kommer främst fokusera och ansvara för den individuella utvecklingen av ÖSK Fotbolls spelare i A-laget likväl som i underliggande utvecklingslag, säger Jan Karlsson, Vd ÖSK Fotboll. Vi har en mycket god relation till Alexander sedan tidigare och bedömer hans kompetens, hans personlighet och arbetssätt som oerhört viktiga komponenter när vi nu framåt bygger vår organisation för ökad konkurrenskraft. Alexander har med sitt oerhörda engagemang för individens utveckling tidigare visat prov på vilken skillnad det kan göra för ett lag, vi är övertygade att Alexander kommer bidra med detta i hans hemstad och i ÖSK Fotboll. Alexander har ett mycket starkt lokalt förtroende, är väldigt omtycket bland spelare i klubbar han verkat i, där han har en speciell förmåga att lyfta och utveckla unga spelare.

Vidare inom samarbetet med ÖSK Ungdom ska Alexander vara drivande att uppmärksamma, utveckla och säkerställa ett arbetssätt som möjliggör framgångsrik

individuell utveckling av talanger med avsikt att effektivare resursförsörja ÖSKs A lag.

- Jag är mycket lycklig att åter igen vara en del av ÖSK Fotboll, det ligger mig självklart varmt om hjärtat att få komma tillbaka till fotbollen i Örebro och vara med och bygga på något nytt och fräscht tillsammans med Peo och övriga. Det blir en spännande och utmanande ny roll i ÖSK Fotboll, en ny satsning där jag kommer ansvara för att bättre ta tillvara individens potential. Jag känner Peo sen tidigare och vi har under en tid haft ett utvecklande och mycket konstruktivt snack hur vi ska lägga upp samarbetet, säger Alexander Axén.

Denna viktiga rekrytering har möjliggjorts via ett utvidgat samarbete med en av ÖSK Fotbolls större samarbetspartner, O ’Learys i Örebro.

ÖSK Fotboll

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908