Haginge:"En helt horribel straff"

Förstora bilden

Redan efter tretton minuters spel inträffar den situationen som får en avgörande betydelse för matchutvecklingen mot Gefle. Jacob Orlov faller i straffområdet och domaren Stefan Johannesson pekar på straffpunkten.

- En helt horribel straff, säger Patrik Haginge. Jag trodde först det var jag som fick frispark.

Upprinnelsen är en crossboll som går över hela ÖSK: s backlinje.

- Jag tror det är Jacob Orlov som tar ner bollen på bröstet, säger Haginge vidare. Samtidigt lutar han sig bakåt, och håller på att dra med mig i fallet. Jag har händerna efter sidorna, men det är möjligt att det från domaren synvinkel såg ut som en straff.

Mikael Dahlberg gör inget misstag på den efterföljande straffen. 0-2 kommer sedan strax före pausen och genom Jacob Orlov som får en tå på bollen efter klungspel i ÖSK:s straffområde.

Ilir Berisha reducerar mitt i den andra halvleken på nick efter hörna, men närmare än så kom man aldrig.

- Jag tycker att vi visade tålamod, tålamod och åter tålamod  och det väl först från den 75:e minuten som vi började göra lite för svåra saker.

Förlusten innebär att ÖSK har åtta poäng upp till Gefle. Men Patrik Haginge vägrar att ge upp.

- Det är bara att komma igen mot Djurgården och ta en trepoängare där. Det finns inget annat.

Matchen mot de forna lagkamraterna kommer dock att ske utan Haginges medverkan.

- Jag tror att jag är avstängd nu. Så det är tråkigt. Men vi har Anttonen som är minst lika bra på högerbacken så det är inget problem för laget, avslutar Haginge ödmjukt.

Roland Andersson

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908