Hasani klar för ÖSK

Förstora bilden

Shpetim Hasani är klar för ÖSK Fotboll och är även spelklar för matchen mot AIK imorgon söndag.

ÖSK Fotboll och Shpetim Hasani är överens om ett kontrakt som stäcker sig 2,5 år. Shpetim ansluter direkt till ÖSKs trupp och gjorde sin första träning med ÖSK under lördagen. Han är även spelklar till söndagens viktiga bortamatch mot AIK.

Strax innan lunch på fredagen gjorde ÖSK klart med Norrköping om övergången. Lennart Sjögren begav sig då till Stockholm för att möta upp Shpetim Hasani.

- Jag mötte upp Shpetim i Stockholm vid Svenska Fotbollsförbundet kansli för att få påskrivet så att övergången kunde bli klar. Jag hade kontakt med en person som var kvar på förbundet då kansliet egentligen hade stängt. Nu han vi göra klart och det är klart en lättnad, säger Lennart Sjögren.

Hur länge har ÖSK varit intresserade av Shpetim Hasani?

- Vi har länge känt till Shpetim och vi kände till hans utgående kontrakt. Han har även utryckt en vilja att komma just till ÖSK och även Per-Ola har varit tydlig i sitt intresse kring Shpetim Hasani.

Hur skulle du beskriva Shpetim som spelare?

- Jag tycker att han har utvecklats mycket de senaste åren och blivit mognare som spelare. Han är lugn med bollen, bra i boxen, finns ofta på rätt plats. Han har bra timing i både löpningar och i luften. En atletiskt byggd spelare.

Shpetim Hasani finns med i truppen som beger sig till Stockholm imorgon för möte med AIK.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908