"Det var grymt viktigt att vinna"

Förstora bilden

ÖSK kom till spel utan två av sina ordinarie mittfältare, då både Fredrik Nordback och Nordin Gerzic saknades. Skorna fylldes med den äran av Alejandro Bedoya och Per Johansson. Undertecknad fick ett ord med amerikanen efter matchen.

Vad tyckte du om matchen?

"Vi spelade bra, rakt igenom. Vi hade en lång vecka bakom oss, efter en riktigt tung förlust. Vi var tvungna att lämna det bakom oss och komma igång igen. Vi ville visa fansen vilket slags lag vi egentligen är, och jag tycker att alla jobbade hårt för det. Det var ett annat spel; alla spelade hårt och tufft, vi rörde oss bra, passade mycket bättre och var mer offensiva."

 

Ni skapade en hel del målchanser, både för dig och för laget i övrigt.

 

"Ja, vi skapade mycket mer nu. Sist fick jag ingenting gjort offensivt, så jag visste att jag behövde höja ribban. Jag ville vara med mer i anfallen och ta avslut när jag fick chansen. Du var väldigt delaktig i försvaret också, och blockerade bland annat ett farligt skott. Jag har alltid varit den typen av spelare, en "box-to-box player" som arbetar både defensivt och offensivt. Man kan inte alltid spela anfall; man måste jobba hem också. Jag tycker vi svarade för en bra insats, hela laget."

 

Det var en del snack om mittfältet på förhand, att det fattades två ordinarie spelare. Men ni klarade er bra?

 

"Absolut, med all respekt för Nordin och Nordback, som är väldigt bra mittfältare. Nu blev det två yngre killar som spelade, och jag tyckte att jag och Per klarade oss riktigt bra. Vi pratade mycket med tränarna och med Kihlen om positionsspel och så vidare. Vi gick igenom allting innan, så att vi kunde gå in med självförtroende."

 

Hur viktigt var det att vinna idag?

 

"Det var grymt viktigt. Man vill aldrig förlora flera gånger i rad. Vi hade ju förlorat två raka, och ville absolut inte förlora en tredje. Vi kom från en match som jag hoppas var vår sämsta för säsongen, så det var jätteviktigt för oss att ta tre poäng och kliva uppåt i tabellen igen."

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908