Rickard Nilsson lämnar ÖSK Fotboll

Rickard Nilsson lämnar ÖSK Fotboll för att återvända till Karlslunds IF HFK.

ÖSK Fotboll tillsammans med Rickard Nilsson är överrens om att detta är det bästa för båda parter då arbetet mellan huvudtränare och assisterande tränare inte fungerat tillfredsställande.

— Ibland är det så att personer inte fungerar att arbeta tillsammans och då måste vi hitta en lösning. I det här fallet blir lösningen att Rickard återgår till arbetet som tränare i Karlslunds IF, säger Lennart Sjögren.

— Utifrån mitt sätt och se på situationen så kompletterar vi inte varandra utan jag ser Rickard mer som en huvudtränare än som en assisterande tränare. Jag tackar Rickard för det arbete han gjort den gångna säsongen och är övertygad om att Rickard kommer att ha en framträdande roll som tränare i svensk fotboll, säger Sixten Boström .

 

— Jag har trivts väldigt bra i ÖSK med laget och hela klubben och jag har  haft varit en väldigt rolig säsong, säger Rickard Nilsson.

 

— Vi har haft situationen sedan i somras och utifrån dessa förutsättningar så har båda tränarna hanterat situationen på ett mycket professionellt sätt, fortsätter Lennart Sjögren och tillägger.

 

— Vi är väldigt nöjda med det Rickard gjort i ÖSK Fotboll och hade gärna sett att vi kunde ha haft Rickard kvar i organisationen.

 

ÖSK Fotboll kommer inom kort att informera om tillsättandet av ny assisterande tränare och även tillsättandet av övrig sportslig organisation kring elitlaget och talanglaget.

ÖSK Fotboll

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908