Gerzic besviken efter 2-2 mot BP

Förstora bilden

Nordin Gerzic var besviken efter 2-2 hemma mot Brommapojkarna. Framför allt är han kritiskt till passningsspelet, men är nu sugen på att slå Halmstad i vårens sista match.

2-2 mot Brommapojkarna i en väldigt svängig match, vad är din spontana analys?

- Det kändes som att vi gick på halvfart och jag vet inte hur det kan komma sig. Vi var för dåliga i passningsspelet och slog bort bollar helt i onödan. Vi stressade upp oss alldeles för lätt.

Börjar ni känna er slitna?

- Nej inte för min del. Jag gjorde bra saker när jag fick bollen och sprang mycket, jag kände mig okej. Jag tror inte att det handlar om det, utan vi var för stressade när vi fick bollen. Det gick inte idag, jag vet inte vad som var felet.

Det kändes som ni kontrollerade matchen, men ändå låter ni BP komma tillbaka in i matchen två gånger. Hur kommer det sig?

- Det är en jäkligt bra fråga, jag förstår inte hur vi kunde göra det. Det kändes som att vi hade kontroll tills att vi gjorde 1-0 och efter det gick vi ned oss. Sedan gick vi upp oss igen och gjorde 2-1 för att igen gå ned oss på något konstigt vänster. Jag får kolla på matchen efteråt och analysera, jag brukar alltid göra det för att få en egen analys.

 

Vad tycker du om domarinsatsen?

- Fotbollen är som den är, han gjorde sitt jobb och det är ingen idé att gnälla även fast de inte alltid är världens bästa.

Hur uppfattade BP:s straffsituation?

- Jag tycker faktiskt att den tog på armen, så det är straff får jag säga.

 

Såg du handssituationen i deras straffområde mot slutet?

- Jag hade precis blivit utbytt och satt långt ifrån, med det såg lite skumt ut.

Du hade ett läge att döda matchen i andra halvlek, men sköt precis utanför. Kändes det extra frustrerande med tanke på att du inte gjort mål i år?

- Min uppgift är egentligen att få bollen till andra som ska göra mål, vi har ju tre forwards. Självklart ska jag göra mål då och då, men min uppgift är att skapa lägen för dem.

Det är inget du tänker på med tanke på att du gjorde en del mål förra säsongen?

- Nej, det är 20 matcher kvar så jag har några matcher på mig att göra mål.

 

Vad tycker du om din insats idag?

-  Jag gjorde en rätt bra insats. Jag gjorde mycket bra saker med bollen, skapade en del lägen och styrde spelet bra.

Ni mötte Brommapojkarna på försäsongen och hade väldigt lätt för dem då. Vad tycker du om BP idag?

- BP gjorde det bra, de kom hit och försökte få med sig en poäng och lyckades. Vi borde utnyttjat de lägen vi fick och jag tycker vi är för dåliga i passningsspelet för att skapa målchanser. Vi tråcklade in oss för mycket i mitten och spelade på felvänd spelare för ofta.

Halmstad väntar i sista matchen innan uppehållet, vad behöver bli bättre?

- Helt enkelt spela vårt spel. Det är dags att börja göra det på bortaplan, här hemma har vi visat att vi kan det. Nu kan vi inte nöja oss med en poäng borta längre, det är dags att börja gå för vinster även borta om vi ska kunna kriga där uppe i toppen.

Då får vi väl även se Nordin Gerzics första mål i år?

- Det vi får hoppas.

 

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908