Boström efter premiären

Förstora bilden

Läs Sixten Boströms tankar efter premiärförlusten borta mot Djurgården.

Premiären avklarad, vad är känslan efter 0-1?

- Vi förlorar en match där vi förtjänar en poäng. Det kunde lika gärna varit vi som gjort det där avgörande målet, men Djurgården gör det istället på straff vilket är synd. Det är bara att vänja sig vid att vi inte kommer få någonting till skänks utan att vi måste jobba hårt för varje poäng.

Tycker du oavgjort hade varit ett mer rättvist resultat?

- På något sätt känns det som att båda lagen hade sina chanser, men precis som i konståkning måste man förtjäna sina poäng.

Vad har du att säga om straffsituationen?

- Det har att göra med det där om konståkningen. Jag har inte sett situationen, men det känns konstigt när vi har tre man på plats och en då fäller honom. Jag ska titta på reprisen senare och avgöra.

Vad pratade ni om inför matchen och i halvtid?

- Inför matchen var det snack om att de säkert kommer ha ett högt tempo från början och att vi skulle svara med att vara aggressiva istället för att ligga lågt. Vi växte in i matchen och tog över, i frånsett målet. I andra halvlek gjorde vi några byten som kanske inte gav precis det vi ville ha, men det är väldigt svårt att komma in sådana matcher.

Vad tar ni med er till hemmapremiären mot Elfsborg på fredag?

- Det är bara att fortsätta att jobba på och fightas i 90 minuter. Har vi den här inställningen då också så ser jag inga problem med att ta poäng.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908