”Det var straff”

Förstora bilden

Alejandro Bedoya är inte helt nöjd efter 0-0 hemma mot IFK Göteborg. Full pott hade inte varit orättvist anser han och den uteblivna straffen från första halvlek grämer honom.

- Från min position är det ingen tvekan om att det var straff. Det är synd att domaren missade det, men så är det i fotboll, säger Bedoya om situationen när Markus Astvald revs ned.

ÖSK:s Alejandro Bedoya har under sin debutsäsong gått från klarhet till klarhet. Som kvitto på den positiva utvecklingen har Sixten Boström givit honom allt mer speltid och mot topplaget IFK Göteborg fick amerikanen åter förtroendet från start.

- Jag har tagit stora steg i min utveckling under säsongens gång. Jag har växt rejält och tagit fler kliv framåt.

Ni var det bättre laget efter 45 spelade minuter. Andra halvlek var jämnare spelmässigt, men stundtals hade ni lite problem. Skiftet över till 4-2-2, vad tycker du det gav för effekt?

- Vi hade det lite jobbigt ett tag i andra. För min egen del försvann jag ur spelet, men det var ett smart drag att byta till 4-4-2. Nordin kom in och agerande vår offensiva spets. Han skapade mycket medan vi andra var lite trötta.

 

Känner du att lär dig mycket från honom?

- Jag lär mig väldigt mycket från honom. Han har varit bra för mig. Både på och utanför planen pratar vi om allt med varandra. Jag iakttar honom varje träning, ser vad han gör och lär av det. Han gör allt väldigt bra och är en grym offensiv spelare.

Ni ligger fyra efter denna match. Känns inte det bra?

- Det känns mycket bra! Det är annorlunda stämning nu från i början på sättet vi uppträder efter en oavgjord match hemma mot ett lag som IFK Göteborg. Men alla är ju lite besvikna över att vi inte vann. Vi hade en fantastiskt publik idag och alla i staden verkar väldigt entusiastiska. Konkurrensen har ökat i laget och vi kan spela med olika "elvor" varje match och ändå går det bra.

Emil Ronneman

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908