Tack Ludvig Nicklasson!

Foto: Retouched Reality / Daniel Lubner

ÖSK Fotboll är överens med Lunds BK om en övergång av Ludvig Nicklasson. Vi önskar honom stort lycka till i sin nya klubb.

– Ludde har varit hos oss sedan sommaren 2022 och har haft svårt att slå sig in i laget. Han är i behov av speltid och att han flyttar till Lunds BK är en bra lösning för hans utveckling. Vi tackar för hans tid hos oss, säger ÖSK:s huvudtränare Christian Järdler.

I augusti 2022 anslöt försvararen Ludvig Nicklasson till ÖSK från Malmö FF:s akademi. Debuten i Superettan kom i april 2023 då han byttes in i segern mot AFC Eskilstuna hemma på Behrn Arena. Under hösten lånades Ludvig sedan ut till Örebro Syrianska där han gjorde elva starter i Ettan Norra.

Nu står det klart att Ludvig fortsätter karriären i Lunds BK och vi vill därför rikta ett stort tack till Ludde för hans tid i Örebro.

– Jag tar med mig många minnen från härliga Örebro och alla som jag lärt känna i ÖSK, men nu ser jag fram emot nya utmaningar i Lunds BK. Jag önskar er lycka till framöver, säger Ludvig Nicklasson.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908