Tack Axel Óskar Andrésson

Foto: Bildbyrån / Jeanette Dahlström

ÖSK Fotboll och Axel Óskar Andrésson har idag nått en överenskommelse om att bryta spelarens avtal i förtid. Vi vill därför rikta ett stort tack till Axel för hans tid i Örebro.

– Axel har alltid gett sitt bästa för laget och klubben. Han har bidragit på ett positivt sätt till gruppen både på och utanför planen. Nu har vi nått en överenskommelse som alla är nöjda med och jag önskar Axel stort lycka till i framtiden, säger ÖSK:s huvudtränare Christian Järdler.

I mars 2022 anslöt Axel Óskar Andrésson till ÖSK från Riga FC och under sina två säsonger i Örebro noterades han för 53 tävlingsmatcher och tre mål. Nu står det klart att söndagens träningsmatch mot Sandviken blev islänningens sista match för ÖSK. Vi önskar Axel varmt lycka till i sin fortsatta fotbollskarriär.

– Min tid i Örebro har varit både upp och ned. Jag kom hit med målsättningen att ta oss tillbaka till Allsvenskan och det misslyckades jag med. Men samtidigt har det varit en fantastisk tid i mitt liv och jag har trivts väldigt bra här. Det är en fin grupp spelare med en oerhörd laganda och gemenskap och jag kommer alltid ha med mig mina känslor för klubben och publiken. Det stöd vi fått har varit bland det bästa jag har upplevt och jag kommer sakna att fira segrar tillsammans med våra supportrar. Jag kommer självklart fortsätta följa och heja på ÖSK och jag ser fram emot dagen klubben tar sig tillbaka till Allsvenskan, säger Axel Óskar Andrésson.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908