Välkommen Tobias Bjørnstad!

Tobias Bjørnstad är det senaste nyförvärvet till ÖSK:s herrlag. Den 21-årige försvararen ansluter från norska Notodden FK och har signerat ett tvåårsavtal.

– Tobias är en ung spännande vänsterback med bra fysik. Han är stark i kroppen, bra i duellspelet och aggressiv. Dessutom har han en bra fot och följer gärna med upp i anfallen och attackerar med både inlägg och inspel. Vi är glada att han väljer att flytta till Sverige och ÖSK och att han tror att han får bäst fortsatt utveckling hos oss, säger ÖSK:s huvudtränare Christian Järdler.

Tobias Bjørnstad är född 2002 och kommer senast från spel i PostNord-ligaen vilket är den norska motsvarigheten till division 1. Under säsongen 2023 noterades han för 24 seriematcher för Notodden FK som slutade på femte plats i tabellen. Dessförinnan har Bjørnstad även han representerat Mjøndalen IF:s och Stømsgodsets IF:s akademier.

Nu väntar spel i Superettan för den unge försvararen som skrivit på ett tvåårsavtal med ÖSK Fotboll.

– När jag fick höra om ÖSK:s intresse kände jag direkt att det var hit jag ville. Det är en stor klubb med fina supportrar och det kommer bli många roliga matcher i Superettan. Det känns väldigt bra att vara här och jag ser fram emot att komma i gång och att lära känna mina nya lagkamrater, säger Tobias Bjørnstad.

Tobias Bjørnstad
Född: 2002-04-20
Nationalitet: Norge
Längd: 180 cm
Position: Försvarare
Tidigare klubbar: IL Ros, Strømsgodset IF, Mjøndalen IF, Notodden FK

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908