Samuel Dahl till Djurgården

Foto: Bildbyrån / Johan Bernström

ÖSK Fotboll är överens med Djurgårdens IF om en försäljning av Samuel Dahl. Vi tackar Samuel för hans tid i ÖSK och önskar honom lycka till i sin fortsatta karriär.

– Samuel kom till oss från AIK:s P19 inför förra säsongen och att han nu, knappt ett och ett halvt år senare, säljs vidare är ett fint betyg till vår miljö där unga spelare får chansen att utvecklas och förtroende att spela. Samuel är en riktigt bra spelare som har tagit stora kliv under sin tid hos oss och med sin frejdighet och skicklighet har han blivit en publikfavorit på Behrn Arena. Vi önskar honom stort lycka till och hälsar honom välkommen tillbaka till ÖSK i framtiden, säger ÖSK:s huvudtränare Christian Järdler.

Samuel Dahl kom till ÖSK i februari 2022 och tog snabbt en fast plats i startelvan. Under sin debutsäsong i klubben spelade han 27 matcher i Superettan och röstades fram till årets spelare i herrlaget av både lagkamrater och supportrar. Under 2023 har Samuel startat samtliga 15 matcher i Superettan och noterats för två assist.

Totalt blev det 47 tävlingsmatcher för Samuel i den svartvita tröjan innan han nu lämnar klubben. Nu väntar spel i Allsvenskan med Djurgården tillsammans där han återförenas med den tidigare ÖSK-spelaren Noel Milleskog.

– Jag vill rikta ett stort, stort tack till ÖSK och hela Örebro. Tack till att alla ledare för förtroendet ni gett mig och för all hjälp jag fått på vägen. Tack till alla spelare för att ni tog emot mig så bra när jag kom och för all tid vi spenderat tillsammans både på och utanför planen. Jag har verkligen trivts med att vara en del av laget. Sist men inte minst, ett stort tack till alla trogna supportrar som har stöttat mig och laget i med och motgång. Er support och stöttning har betytt enormt mycket. Ni har alla gjort min tid i ÖSK otroligt bra och helt oförglömlig, stort tack för det, säger Samuel Dahl.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908