Välkommen Hamse Shagaxle!

Hamse Shagaxle har skrivit på för ÖSK Fotboll. Den 18-årige mittfältaren kommer senast från BK Forward och ansluter nu till ÖSK:s herrlag. Vi hälsar honom varmt välkommen.

– Vi är glada att kunna knyta en stor lokal talang till ÖSK. Hamse är en väldigt spännande spelare som redan gjort många matcher på seniornivå i BK Forward. Han är stor, har en bra fysik och är skicklig med bollen. Han har bra driv och kan transportera bollen över stora ytor och är även en bra huvudspelare. Denna värvning ligger precis i linje med vår ambition att bli en attraktiv klubb för unga spelare som vill utvecklas och vi vill vara det självklara valet för de största talangerna i vårt närområde. Jag vill också passa på att tacka BK Forward för en positiv och framåtriktad dialog kring Hamse, säger ÖSK:s huvudtränare Christian Järdler.

Hamse Shagaxle kommer senast från BK Forward där han seniordebuterade som 16-åring under 2022. Sedan dess har han gjort 16 A-lagsmatcher i Ettan Norra och Division 2 samt tagit en fast plats i startelvan under 2023. På ungdomsnivå har Hamse även representerat Karlslunds IF, Vivalla SK och moderklubben IF Eker.

Nu har Hamse steget till Superettan och har skrivit på ett 3,5-årsavtal med ÖSK. Han gör sin första träning under tisdagen och blir spelklar när det svenska transferfönstret öppnar i början av juli.

– Sedan jag var liten har det varit en dröm för mig att spela i ÖSK. Jag har kollat hur många matcher som helst på Behrn Arena och nu känns det jättekul att få komma hit. Jag ser verkligen fram emot den dagen jag får chansen att spela framför supportrarna, säger Hamse Shagaxle.

Hamse Shagaxle
Född: 2005-05-16
Nationalitet: Sverige
Längd: 194 cm
Position: Mittfältare
Tidigare klubbar: IF Eker, Vivalla SK, Karlslunds IF FK, BK Forward

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908