Vinst mot Skövde efter sent segermål

Under söndagseftermiddagen spelade ÖSK:s herrlag borta mot Skövde AIK. En tuff bortamatch med mycket kamp. Efter en mållös första halvlek gav Adam Bark bortalaget ledningen i den 60:e minuten. Skövde kvitterade därefter och länge såg det ut att sluta oavgjort. Men i matchens slutskede lyckades David Seger skjuta in 1-2 med ett vackert distansskott. Tre poäng och andra raka segern för ÖSK.

Christian Järdler, Huvudtränare ÖSK Fotboll:
– Den här matchen är speciell och planen är som den är men jag tycker att vi accepterar det. Första 30 minuterna är bra fram till straffområdet där vi inte är tillräckligt heta. Jag tycker ändå vi spelar oss fram så bra vi kan utifrån förutsättningarna. Sedan får vi inte utdelning där och då blir det som det ofta blir. Man tappar lite kraft och sista kvarten av första tycker jag de är bättre än oss.

– Sedan är andra halvlek ganska jämn men de får fast lite mer boll och periodvis har de nästan lite tryck på oss men vi känns alltid förliga när vi kontrar. Sedan gör vi 0-1 på ett fint sätt där vi orkar fylla på i straffområdet med flera spelare. Sedan kommer kvitteringen och att vi sedan får avgöra så sent känns ju otroligt härligt.

Nästa match för ÖSK:s herrlag spelas på tisdag 16 maj kl. 19.00 hemma mot Örgryte IS.

Statistik
Resultat: 1-2 (0-0)
Målskyttar ÖSK: Bark (60'), Seger (93').
Byten ÖSK: Shlimon ut - Björnquist in (46'), Milleskog ut - Fisic in (65'), Walker ut - Hultqvist in (80'), Bark ut - Mokédé in (80'),

Startelva ÖSK
William Eskelinen
Niclas Bergmark – Nasiru Moro – Axel Andrésson
Adam Bark – Kevin Walker – Lucas Shlimon – David Seger – Samuel Dahl
Jake Larsson – Noel Milleskog

På bänken: Dzevlan, Björnqvist, Fisic, Hultqvist, Mokédé & Nicklasson

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908