Adi Fisic kommer hem på lån

Anfallaren Adi Fisic lämnade ÖSK:s akademi för italienska Atalanta B.C under sommaren 2021. Nu står det klart att 19-åringen återvänder till sin moderklubb på ett lån som sträcker sig fram till sommaren.

– När möjligheten att ta hem Adi till ÖSK plötsligt dök upp ville vi ta den. Adi är en stor forward som gärna löper i djupled och öppnar ytor för sig själv och sina lagkamrater. Han är kraftfull och tar sig in i straffområdet. Adi har rätt karaktär och har haft en bra utveckling i Atalanta. Det ska bli spännande att se honom i vår miljö, säger ÖSK:s huvudtränare Christian Järdler.

Adi Fisic är född 2003 och började sin fotbollskarriär i ÖSK Ungdom. Han flyttades sedan upp i ÖSK:s akademi där han spenderade två och en halv säsong innan han lämnade klubben under sommaren 2021 för spel i Italien med Atalanta B.C.

Under sina hittills drygt 18 månader i Italien har Adi tillhört Atalantas Primavera-lag och noterats för 22 matcher i Primavera 1. Dessutom har Adi spelat sex matcher i UEFA Youth League som är ungdomslagens motsvarighet till Champions League.

Nu står det klart att Adi vänder hem till ÖSK på ett låneavtal som innebär att han blir en del av klubbens herrlag fram till i sommar.

– Det känns väldigt kul att vara tillbaka i min moderklubb. Jag har känt att jag behöver seniorfotboll och då är ÖSK det bästa alternativet för mig. Så jag är väldigt glad att klubben också vill ha mig här. Jag har spelat några träningsmatcher med A-laget innan jag lämnade men nu ser jag fram emot att göra min riktiga debut för ÖSK och spela framför supportrarna på Behrn Arena, säger Adi Fisic.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908