Oavgjort i Borlänge

Foto: Henrik Hansson

ÖSK:s herrlag spelade idag sin andra träningsmatch för året. Efter förra helgens seger väntade nu bortamatch mot seriekonkurrenten IK Brage. I den första halvleken satte Noel Milleskog matchens första mål efter en framspelning av Kevin Walker. I den andra halvleken kvitterade IK Brage genom Johan Arvidsson. Fler mål än så blev det inte och slutresultatet skrevs till 1–1.

Christian Järdler, Huvudtränare ÖSK Fotboll:
– Jag är väldigt nöjd med första halvlek och framför allt de första 20–25 minuterna. Vi har en variation i vårt anfallsspel där vi både kan hålla i bollen och vara lite mer raka när det finns läge för det. Vi gör ett fint mål och har även bud på fler. Malïk har en chans, Adam har ett läge och Noel har en chans till utöver målet. I försvarsspelet tycker jag vi har ett bra presspel och är nogranna. Flera gånger pressar vi Brage att spela en lång upp mot deras forwards och där är det vi som tar hand om bollen. Så totalt sett är det en mycket bra första halvlek.

– I den andra halvleken tycker jag att vi öppnar bra men blir sedan lite för ivriga att slå den avgörande passningen lite för tidigt. Då blir det inte tillräcklig kvalitet i passningen vilket gör att Brage kan bryta. Det sätter oss i flera lägen där vi har gått framåt med spelare och inte har någon bra form eller struktur på laget för att vinna tillbaka bollen utan hamnar på mellanhand. Så vi gör det lite för svårt vilket gör matchbilden böljande och jobbig. Det gör i sin tur att vi blir trötta och att Brage är dem som kan ta över under sista 30. Men trots det gör vi vårt bästa hela vägen och har en bra chans i slutet att avgöra.

– Jag vill även nämna att vi avslutar matchen med endast två av elva spelare födda på 90-talet. Det vimlar av spelare födda 01 till 05 sista tio minuterna och det är väldigt kul att vi kan avsluta matchen med ett så pass ungt lag där många av dem har gjort väldigt få seniormatcher.

Nästa match för ÖSK:s herrlag spelas på fredag den 10 februari kl. 15:00 då Jönköpings Södra IF gästar Behrn Arena.

Statistik
Resultat: 1–1 (0-1)
Målskyttar ÖSK: Milleskog (14')

Startelva:
William Eskelinen
– – – – – – – – – –
Niclas Bergmark
Nasiru Moro
Axel Óskar Andrésson
– – – – – – – – – –
Malïk Mokédé
Lucas Shlimon
Kevin Walker
Samuel Dahl
– – – – – – – – – –
Victor Backman
Adam Bark
Noel Milleskog

Ersättare:
Daniel Strindholm
Daniel Hultqvist
Ludvig Nicklasson
Valgeir Valgeirsson
Johannes Danho
Tyson Afshari
Charlie Swartling
Josef Keyrouz

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908