Nellie Thörngren ansluter till damlaget

ÖSK Fotboll är idag glada att presentera Nellie Thörngren som det senaste nyförvärvet till klubbens damlag. Vi hälsar henne varmt välkommen.

– Nellie har tränat med oss under några veckor och verkligen visat att hon vill vara med och konkurrera.
Vi får in en bra människa som kan spela både som ytterback och yttermittfältare. Hon har en förmåga att göra nya aktioner ofta och med kort tid emellan och hon besitter även en stor arbetskapacitet. Vi är väldigt glada att nästa steg för Nellie är här hos oss, säger huvudtränare Dennis Gabrielsson.

Nellie Thörngren är född 2001 och har Motalaföreningen BK Zeros som moderklubb. Hon lämnade sedan Zeros för Borens IK där hon debuterade för föreningens damlag i division 2 under 2016. Inför säsongen 2018 valde Nellie att byta miljö och tog steget till Linköpings FC:s F19-lag. Men efter ett år i LFC återvände hon till Borens IK där hon sedan var kvar fram till och med 2022.

Nu har Nellie provtränat med ÖSK:s damer under försäsongen och idag står det klart att hon tar en fast plats i Dennis Gabrielssons trupp.

– Det känns jättebra att vara här. Jag har varit med och tränat ett tag och kommit in bra i laget. Med många duktiga spelare kommer konkurrensen vara tuff, men jag ser fram emot att kriga för min plats och utvecklas här i ÖSK, säger Nellie Thörngren.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908