Josefine Eklund skriver på för ÖSK

ÖSK Fotboll är idag glada att välkomna Josefine Eklund till klubben. Den 18-årige försvararen ansluter till damlaget från KIF Örebros F19.

– Jättekul att "Jossan" nu väljer att ta steget över till oss. En försvarsspelare med sina absoluta styrkor i det defensiva spelet men har utvecklat sin offensiv mer och mer. Jossan springer och jobbar till motståndarna helt enkelt tröttnar. En spelare med en härlig karaktär som blir ett fint tillskott till vår trupp, säger ÖSK:s tränare Mikael Kindgren.

Josefine Eklund är född 2004 och har SMÅ IF som moderklubb. Efter drygt tio år i moderklubben tog hon steget till KIF Örebros talangverksamhet inför säsongen 2020. Under sina tre säsonger i KIF blev det totalt 25 seriematcher i F19 Allsvenskan för Josefine. Nu står det klart att hon lämnar KIF för spel i ÖSK och division 1.

– Det känns kul att komma till ÖSK och få testa en ny miljö. Detta blir första gången jag testar på damfotboll vilket känns spännande. Jag har fått ett gott intryck av laget och tränarna och även hört bra saker om ÖSK. Jag hoppas kunna utvecklas som spelare här och ser fram emot att köra i gång, säger Josefine Eklund.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908