Välkommen tillbaka Adam Bark

ÖSK Fotboll är idag glada att hälsa Adam Bark välkommen tillbaka till klubben. Den 22-årige mittfältaren lämnade ÖSK efter säsongen 2019 och har därefter gjort tre framgångsrika säsonger i Motala AIF. Nu återvänder han till ÖSK och har skrivit på ett flerårigt avtal.

– Adam visade under sitt provspel att han växt till sig och utvecklats under sina 3 säsonger borta från Behrn. 30 mål på 82 matcher är starka siffror för en offensiv mittfältare. Adam har sina styrkor i det offensiva spelet, med fin teknik, bra tillslag och en förmåga att hitta fria ytor för att utmana eller kombinera. Vi tror att Adam kan höja sitt tempo och ta ytterligare steg i sin utveckling hos oss nu när han är tillbaka på sin riktiga hemmaplan, säger huvudtränare Christian Järdler.

Adam Bark kom till ÖSK från IK Sturehov 2016 och gjorde tre säsonger i klubbens akademi. Därefter flyttades han permanent upp till herrlaget inför 2019 och under året gjorde han allsvensk debut i en bortamatch mot BK Häcken. Efter säsongen lämnade Adam ÖSK och fortsatte sin karriär i Motala AIF.

I Motala AIF blev det två säsonger i Ettan och en i division 2 för Adam Bark. För egen del noterades han för 30 mål på 82 seriematcher innan han lämnade klubben efter säsongen 2022.

I december provtränade Adam Bark med ÖSK:s herrlag och nu har han skrivit på ett flerårigt avtal med klubben. Adam finns med när herrlaget idag gör årets första träning kl. 14:00.

– Det känns hur bra som helst att vara tillbaka. Jag kom hit som 15-åring och tog mig upp i A-laget. Sedan lämnade jag och har haft tre jättebra år i Motala. Men som Örebroare är det en dröm att spela för ÖSK och nu känns det som att jag är hemma igen, säger Adam Bark.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908