Lisa Bergman förstärker ÖSK:s damlag

ÖSK Fotboll är idag glada att presentera Lisa Bergman som det senaste nyförvärvet till damlaget. Bergman har länge tillhört IFK Hallsberg men väljer nu att ta klivet till ÖSK. Vi hälsar henne varmt välkommen.

– Det känns otroligt kul att få fortsätta arbeta med Lisa. Hon har varit den lysande stjärnan i IFK Hallsberg under många år och det ska bli intressant att se henne i en ny miljö. Hon är en central mittfältare med en fantastisk arbetskapacitet. En klassisk tvåvägsspelare som har ett härligt driv med bollen, är bra på att täcka ytor och gör också en hel del poäng. Vi tror att hon kommer bidra med sin rutin, inställning och sitt trygga ledarskap. En riktigt bra värvning för oss helt enkelt, säger ÖSK:s tränare Mikael Kindgren.

Lisa Bergman är född 1993 och har Laxå IF som moderklubb. Säsongen 2011 seniordebuterade hon för Laxås damlag i division 3. Inför 2012 valde Lisa Bergman att ta steget till IFK Hallsberg där hon spelat fram till nu. Under sina elva säsonger i Hallsbergströjan har Bergman gjort drygt 190 seriematcher och varit med i att ta upp laget från division 3 till division 1. Nu väntar nya utmaningar för Bergman i ÖSK.

– Jag tycker det känns jättekul att börja spela i ÖSK och det ska bli roligt att testa på en ny miljö. När jag tidigare har mött ÖSK har de spelat en kreativ fotboll och haft både duktiga spelare och tränare. Det är en hög kvalitet och bra tränings- och matchmiljö så jag ser fram emot att utvecklas i det, säger Lisa Bergman.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908