Karin Weinacht klar för ÖSK

Karin Weinacht har skrivit på för ÖSK Fotboll. Den 28-åriga anfallaren spelade under 2022 för Rävåsens IK Karlskoga i Elitettan och fortsätter nu sin karriär i ÖSK. Vi hälsar henne varmt välkommen till klubben.

– Karin är en rutinerad offensiv spelare som är väldigt bra i djupled och besitter en stor arbetskapacitet. Med Karin i truppen så kommer vi att bli ännu spetsigare i vårt anfallsspel. Vi är stolta att Karin väljer att spela hos oss 2023 och förhoppningsvis längre än så, säger ÖSK:s huvudtränare Dennis Gabrielsson.

Karin Weinacht kommer senast från Rävåsens IK Karlskoga och noterades under säsongen 2022 för 22 matcher i Elitettan. Innan dess har hon även representerat Sandvikens IF, Gefle IF, Ljusdals IF, Moheds SK och moderklubben Team Hudik. På sin meritlista har Weinacht bland annat två säsonger i Elitettan och över 100 matcher i division 1. Nu fortsätter hon sin karriär i ÖSK Fotboll.

– Jag hade kontakt med Dennis inför förra säsongen och fick redan då en väldigt bra bild av allting. Då lockade det lite mer att spela Elitettan men jag har följt ÖSK sedan dess och det känns väldigt kul att komma hit nu i stället. Allt runt om känns väldigt professionellt och jag ser verkligen fram emot säsongen som kommer. Det kommer vara en tuff serie men jag hoppas och tror att vi ska vara med i toppen, säger Karin Weinacht.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908