Isabelle Fredriksson lägger fotbollsskorna på hyllan

Foto: Retouched Reality / Daniel Lubner

Anfallaren Isabelle Fredriksson kom till ÖSK från KIF Örebro under sommaren 2018. Sedan dess har hon spelat 74 tävlingsmatcher och gjort 23 mål i den svartvita tröjan. Nu väljer Isabelle att avsluta fotbollskarriären. Vi vill därför rikta ett stort tack till Isabelle för hennes tid i ÖSK.

Isabelle Fredriksson:
– Det har varit ett väldigt tufft beslut för mig att ta men till slut kommer man till en punkt då man känner att det är dags att avsluta ett stort kapitel i livet. Alla träningstimmar, alla bussresor, alla motgångar, alla medgångar, alla glädjetårar och alla underbara personer. Jag kommer minnas tillbaka till min tid i ÖSK med en stor värme.

Under mina år i ÖSK har jag växt som både fotbollsspelare och person. Jag har haft helt fantastiska människor runt omkring mig både på och utanför plan. Sista säsongen har denna känsla varit mer markant än någonsin. Den sammanhållning vi har haft i laget i år har jag aldrig varit med om innan. Jag kunde inte ha fått ett bättre sätt att avsluta min fotbollskarriär på.

Jag har med stolthet tagit på mig den svartvita tröja inför varje match. Och det är med hjärta jag har slitit på planen för klubben och för mina lagkamrater. Och det är med passion jag tillsammans med mina lagkamrater har gjort allt för att nå de resultat som vi förtjänat.

Men mitt ÖSK-hjärta fortsätter att klappa vidare starkare än någonsin. Jag börjar dagen med ”om jag finge bo på Västra Stå” i lurarna när jag går till mitt jobb på ÖSK Ungdom. Och nu kan jag även skriva upp mig som damlagets främsta supporter. Jag ser framemot att följa laget nästa säsong för jag vet hur mycket alla runt detta lag sliter och jag vet vad de är kapabla till att göra på plan.

Heja Örebro Sportklubb!

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908