Ludvig Nicklasson klar för ÖSK Fotboll

ÖSK Fotboll kan idag presentera klubbens senaste rekrytering till herrlaget. 19-årige försvararen Ludvig Nicklasson kommer senast från Malmö FF:s P19-lag och har nu skrivit på ett flerårigt avtal med ÖSK. Vi hälsar Ludvig varmt välkommen.

– Ludvig är en ung och spännande spelare. Han har en stor potential och vi tror han kan fortsätta sin utveckling i vår miljö. Han är en mångsidig mittback som är duktig i sitt passningsspel och har en bra spelförståelse. En stark karaktär med goda ledaregenskaper, säger ÖSK:s huvudtränare Axel Kjäll.

Ludvig Nicklasson är född 2003 och har IF Limhamn Bunkeflo som moderklubb. Nu senast kommer han från Malmö FF:s akademi. Under säsongen 2022 har Nicklasson startat nio matcher i P19 Allsvenskan och fem matcher i UEFA Youth League. Nicklasson har även erfarenhet från ungdomslandslag då han representerat de svenska P17- och P19-landslagen.

– Det känns riktigt bra att komma till ÖSK. Det är en klubb med fin historia och tradition. Jag känner mig redo för nästa steg. Det ska bli en rolig utmaning som jag ser fram emot, säger Ludvig Nicklasson.

Ludvig Nicklasson
Född: 2003-01-20
Nationalitet: Sverige
Position: Försvarare
Tidigare klubbar: IF Limhamn Bunkeflo, Malmö FF

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908