Uddamålsförlust mot AIK på Spånga IP

Under söndagen reste herrlaget till Spånga för träningsmatch mot AIK. Matchen spelades i tre halvlekar om 45 minuter. I den första halvleken tog AIK ledningen innan Jake Larsson kunde kvittera. Den andra halvleken bjöd inte på särskilt många farliga chanser och inte heller några mål. Inför den tredje och avslutande halvleken bytte ÖSK in ett helt gäng nya spelare varav flera från akademin. Under de sista 45 minuterna lyckades AIK gå upp i ledning med 2-1 och sedan även 3-1. Men innan matchen var slut kunde debuterande Olatomi Alfred Olaniyan göra mål och fastställa slutresultatet 3-2.

Axel Kjäll, Huvudtränare ÖSK Fotboll:
– Sett till de två första halvlekarna har vi ett okej försvarsspel. Vi pratade innan om att sätta laget från övre kanten av mittcirkel, och det tycker jag vi håller helt okej. Det är ett par gånger där vi blir lite för låga. Vi möter en bra motståndare och har lite nya relationer inom laget så jag tycker att vi reder ut det ganska bra och inte släpper till så mycket stora chanser. Anfallsspelet är stundtals bra. Vi kommer åt de ytorna vi vill, men det jag saknas är lite mer variation under vissa delar. Men jag har också förståelse för att vi får jobba hårt utan boll, och att det då kan ta ett tag att sätta spelet med boll.

– Den sista halvleken är svår att utvärdera. Med spelare från både A-lag och akademi så är det spelare som sällan spelar tillsammans. Tanken när vi planerade den här matchen var att vi skulle ha fler A-lagsspelare tillgängliga, men de senaste dagarna har ett antal fallit från. AIK har ett ganska starkt lag och det är positivt att våra unga spelare får den erfarenheten av att möta ett lag med flera otroligt erfarna spelare. Spelarna krigar ändå på bra.

Nästa match för ÖSK är distriktscupsmatchen borta mot Nora BK som spelas torsdag 23 juni kl. 19.00.

Statistik
Resultat: 3-2 (1-1, 1-1)
Målskyttar ÖSK: Larsson (44'), Olaniyan (115')

Startelva:
20. William Eskelinen
– – – – – – – – – –
2. Daniel Björnquist
4. Nasiru Moro
37. Axel Óskar Andrésson
3. Samuel Dahl
– – – – – – – – – –
15. Niclas Bergmark
8. Kevin Walker (K)
– – – – – – – – – –
16. David Seger
21. Elias Barsoum
12. Jake Larsson
– – – – – – – – – –
17. Malïk Mokédé

Ersättare:
94. Radu Mîțu (mv)
5. Fabio De Sousa Silva
11. Seif Ali Hindi
14. Olatomi Alfred Olaniyan
22. Robin Hadad
24. Hussein Ali
25. Henry Hertzman
45. Jonathan Johnsson
48. Johannes Danho
51. Filip Ivarsson
66. Joel Andersson Segerlind
90. Charlie Swartling

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908