Christian Järdler förstärker ÖSK:s tränarstab

ÖSK Fotboll förstärker den sportsliga organisationen runt herrlaget genom att ta in Christian Järdler som assisterande tränare. Järdler kommer in med tränarerfarenhet från Allsvenskan och Superettan samt en elitkarriär som spelare. Avtalet är skrivet över säsongen 2022.

– Vår ambition är att ta oss tillbaka till Allsvenskan. Jag har en stark övertygelse om att vi kan lyckas med målet med tanke på de kvaliteter som finns i vår spelartrupp. Samtidigt har vi en stor ödmjukhet inför att Superettan är en tuff serie. För att öka våra möjligheter att nå målet tar vi in Christian som med sin erfarenhet kommer stärka vårt tränarteam, säger Axel Kjäll, huvudtränare i ÖSK Fotboll.

Christian Järdler kommer senast från en roll som huvudtränare för allsvenska Mjällby AIF, där han även varit assisterande tränare. Han har dessutom jobbat som huvudtränare i Ängelholms FF, IFK Värnamo och Östers IF. Utöver detta har Järdler en elitkarriär som spelare i bagaget där han har representerat Helsingborgs IF, Gençlerbirliği SK, Malmö FF och Halmstads BK.

– Det känns spännande och roligt att vara här. Det ska bli inspirerande att jobba tillsammans med Axel i den här miljön. Jag tror på idén och hur klubben vill göra den här nystarten. Det finns goda förutsättningar i klubben, staden och spelarmaterialet så jag tror det kommer bli jättekul att arbeta här, säger Christian Järdler.

Järdler ansluter till tränarstaben omgående och kommer vara med laget från och med söndagens träning inför hemmamatchen mot Halmstads BK på tisdag.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908