Joel Cedergren och ÖSK går skilda vägar

Foto: Bildbyrån / Niclas Jönsson

Efter en noggrann genomlysning av nuläget i verksamheten har ÖSK Fotboll bestämt att gå skilda vägar med Joel Cedergren. Efter diskussioner om vilka förändringar som behöver ske för att skapa en utveckling i rätt riktning står det klart att Joel lämnar tränaruppdraget i ÖSK med omedelbar verkan.

Jag har under mina månader i klubben gjort allt för att skapa en stark utveckling i laget. Det har varit svårt att på kort tid skapa de resultat vi önskar och vi har hamnat i en utmanande situation med svaga resultat. Jag vill egentligen inte lämna mitt uppdrag, men har respekt för att styrelsen fattar detta beslut. Jag önskar spelarna och klubben lycka till under årets säsong, säger Joel Cedergren.

ÖSK Fotboll kommer nu att tillsätta en ny tränare för att återfå den stabilitet och konkurrenskraft som är nödvändig för att kunna prestera på toppnivå i Superettan.

- Den samlade bilden är att förtroendet inte finns där och därför behöver vi förändra. Det är tungt att som styrelse behöva ta ett beslut av detta slag och i synnerhet i detta tidiga skede på säsongen. Vi har dock ingen tid att förlora. Vi har haft långa och noggranna diskussioner med Joel, och kommit fram till att det bästa för laget är att förändra organisationen och byta tränare. Vi vill tacka Joel för hans stora engagemang. Nu blickar vi framåt. Vi har en trupp som vi tror väldigt mycket på och det ska vi bygga vidare på, säger ÖSK:s ordförande Kent Persson.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908