Joel Andersson Segerlind skriver avtal med ÖSK

ÖSK Fotboll är idag stolta att presentera att Joel Andersson Segerlind har skrivit på ett avtal med klubben. Den 20-årige mittfältaren har gått hela vägen genom ÖSK Ungdom och ÖSK:s akademi innan han nu tar klivet upp till herrtruppen.

– Joel har gjort en resa genom vår akademi där han utvecklats år för år. Han är en spännande spelare med en bra vänsterfot, fin speluppfattning och är passningssäker. Vi tror att Joel kan fortsätta sin resa i vår seniormiljö och vi ser fram emot att följa hans utveckling, säger Axel Kjäll, Fotbollschef i ÖSK Fotboll.

Joel Andersson Segerlind började spela i ÖSK Ungdom som liten och har sedan dess varit ÖSK trogen, förutom en kort sejour i IK Sturehov. Under säsongen 2020 var Joel en del av ÖSK:s PA19-lag som tog sig till SM-final och under förra året gjorde han fem mål på 20 matcher i P19 Allsvenskan. Nu har mittfältaren tränat med ÖSK:s herrlag sedan januari och idag står det alltså klart att han skriver på ett avtal som sträcker sig över 2022.

– Det känns jättekul att få den här chansen. Det är något jag drömt om sedan jag började i ÖSK som liten. Klubben betyder väldigt mycket för mig. Nu vill jag vara med och slåss om att ta en plats och försöka spela så mycket möjligt, säger Joel Andersson Segerlind.

Joel Andersson Segerlind
Född: 2002-01-15
Nationalitet: Sverige
Position: Mittfältare
Moderklubb: Örebro SK

Kom ihåg att med vårt nya årskort går du in på både damernas och herrarnas hemmamatcher säsonger 2022. Köp ditt årskort här.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908