Michaela Törnquist och Olivia Puhls lämnar ÖSK

Foto: Retouched Reality / Daniel Lubner

Det står nu klart att Michaela Törnquist och Olivia Puhls lämnar ÖSK. ÖSK Fotboll vill rikta ett stort tack till Michaela och Olivia för deras tid i klubben och önskar dem stort lycka till i framtiden.

Michaela Törnquist
Michaela Törnquist kom till ÖSK från KIF Örebro inför säsongen 2020. Under sina två år i den svartvita tröjan har hon noterats för 16 matcher i Division 1.

Olivia Puhls
Olivia Puhls debuterade i ÖSK Söder under säsongen 2015. Sedan dess har hon spelat 106 tävlingsmatcher för ÖSK och gjort åtta mål.

– Det känns såklart tufft att lämna ÖSK-familjen som har betytt mycket för mig, men nu började det bli dags att lägga mer tid på min familj. Jag har kvar vänner för livet och fantastiska minnen från åren i ÖSK. Jag skulle även vilja rikta ett extra tack till förra årets tränare George som gav mig fina möjligheter och förutsättningar att utvecklas. Stort tack för dessa sex år, nu blickar jag fram emot nya äventyr, säger Olivia Puhls.

ÖSK Fotboll tackar spelarna för deras insatser för klubben och önskar dem lycka till framöver.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908