ÖSK värvar Samuel Dahl

ÖSK Fotboll presenterar stolt klubbens senaste nyförvärv, Samuel Dahl. 18-åringen som kan spela både försvarare och mittfältare har tidigare under försäsongen provspelat med klubben. Samuel Dahl har signerat ett avtal som gäller till och med 2024.

– Vi är glada att kunna välkomna Samuel till ÖSK Fotboll. Han är en spelare med stor potential som vi tror kan fortsätta sin utveckling på ett bra sätt i vår miljö. Samuel är teknisk, har ett bra passningsspel och en bra spelförståelse. Vi vill även tacka AIK för ett gott samarbete runt övergången, säger Axel Kjäll, Fotbollschef i ÖSK Fotboll.

Samuel Dahl debuterade i Superettan för Västerås SK under säsongen 2019. Därefter tog han klivet över till AIK och har spenderat de senaste åren i deras akademi. Han har dessutom spelat frekvent i pojklandslaget för sin ålderskull genom åren. Dahl ansluter nu till ÖSK på en permanent övergång och blir en del av herrarnas A-trupp.

– Det här är en bra chans för mig och det känns otroligt roligt att vara här. ÖSK är en klubb med samma typ av ambitioner som jag själv har. Jag vill hela tiden bli bättre och om klubben kan ta sig upp till Allsvenskan igen så kommer det även påverka mig positivt, säger Samuel Dahl.

Samuel Dahl
Född: 2003-03-04
Nationalitet: Sverige
Position: Försvarare/mittfältare
Tidigare klubbar: Västerås SK, AIK

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908