Jonathan Johnsson skriver avtal med ÖSK

ÖSK Fotboll kan med stor glädje meddela att Jonathan Johnsson skrivit på ett tvåårsavtal med klubben. Den unge försvararen kommer senast från ÖSK:s akademi och tar nu klivet upp till A-truppen.

– Jonathan är egen ÖSK-produkt som hade en stark utveckling under förra året i akademin och han har under januari och februari tränat med A-truppen kontinuerligt. Han är en duktig försvarsspelare med en funktionell teknik och en stark drivkraft att bli bättre. Vi är stolta att kunna flytta upp ytterligare en spelare från vår akademi till A-laget. Rickard och flera andra tränare har haft en stor del i Jonathans positiva utveckling de senaste åren, säger Axel Kjäll, Fotbollschef i ÖSK Fotboll.

Örebroaren Jonathan Johnsson har spelat i ÖSK sedan barnsben och under de senaste åren har han tillhört klubbens akademilag. Under säsongen 2020 var han en del av det framgångsrika P19-lag som tog sig hela vägen till SM-final. I inledningen av försäsongen 2022 har Jonathan varit i träning med klubbens herrlag och han debuterade från start när A-truppen spelade en träningsmatch mot IK Sirius i januari. ÖSK är väldigt stolta och glada över Jonathans resa från akademi till A-lag.

– Det känns jättespännande och det är kul att jag får den här chansen. Det här betyder jättemycket för mig, det har varit en lång resa och jag har spelat i ÖSK från att jag var liten. Jag ser fram emot säsongen och att försöka ta oss upp till Allsvenskan igen. Det kommer bli ett spännande år, säger Jonathan Johnsson.

Jonathan Johnsson
Född: 2002-02-06
Nationalitet: Sverige
Position: Försvarare
Moderklubb: Örebro SK

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908