ÖSK lånar in Victor Mpindi

ÖSK Fotboll kan med glädje meddela att herrtruppen förstärks med den defensiva mittfältaren Victor Mpindi som närmast kommer från den danska klubben Sönderjyske. 24-årigen från Kamerun lånas initialt in fram till augusti och därefter har ÖSK en option att köpa loss spelaren permanent.

Vi har under en tid tittat på att förstärka laget med en central mittfältare och när vi såg en möjlighet att Victor skulle kunna vara tillgänglig har han varit vårt huvudspår i positionen. Han är en defensiv mittfältare som är duellstark, bra i sitt positionsspel och en duktig passningsspelare. Han har under hösten spelat de flesta matcher från start i danska högstaligan och vi är övertygade att hans egenskaper kommer stärka oss. Vi vill även tacka Sönderjyske för ett gott samarbete där Victor till en början kommer att vara här på lån fram till augusti, säger Axel Kjäll, Fotbollschef i ÖSK Fotboll.

Victor Mpindi är född 1997 i Kamerun. 2017 lämnade han AS Fortuna du Mfou för spel i den danska högstaligan. Under säsongerna i Sönderjyske har Mpindi successivt tagit en startplats och totalt har det blivit 88 ligamatcher. Inför säsongen 2022 väljer nu Mpindi att ansluta till ÖSK på ett låneavtal för att ta klubben tillbaka till Allsvenskan.

– Det känns bra att vara här och att testa något nytt. Jag hade ett jättebra samtal med tränaren och jag gillar klubbens målsättning. Jag är här för att hjälpa laget och jag hoppas att vi kan ta oss upp till Allsvenskan igen, säger Victor Mpindi.

Victor Mpindi
Född: 1997-02-27
Nationalitet: Kamerun
Längd: 190 cm
Position: Mittfältare
Tidigare klubbar: AS Fortuna du Mfou, Sönderjyske

Kom ihåg att med vårt nya årskort går du in på både herrarnas och damernas hemmamatcher säsongen 2022. Köp ditt årskort här. Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908