Dennis Collander lämnar ÖSK Fotboll

Foto: Msun / Mikael Sundberg

Dennis Collander kom till ÖSK Fotboll som 16-åring från Västeråsklubben Skiljebo SK inför säsongen 2019. Under sina tre år på Behrn Arena har den unge mittfältaren blivit en publikfavorit. Nu lämnar Dennis ÖSK, då han köpts loss från sitt kontrakt av allsvenska Hammarby IF. Vi vill därför tacka Dennis för hans tid i ÖSK och önska honom stort lycka till i sin fortsatta karriär.

– Vi är stolta över Dennis utveckling hos oss och hans tid i klubben. Vi önskar honom lycka till i Hammarby, säger Axel Kjäll, fotbollschef i ÖSK Fotboll

Det var under sommaren 2020 som den allsvenska debuten kom för Dennis i bortamatchen mot IK Sirius. Sedan dess har det blivit 42 tävlingsmatcher och två mål i ÖSK. Under sin tid i ÖSK har Dennis också fått erfarenhet från landslagsspel med både P18- och U21-landslaget.

Nu har ÖSK Fotboll kommit överens med Hammarby IF om en övergång av spelaren, vilket gör att Dennis Collander nu lämnar Örebro.

– Jag vill tacka alla spelare, ledare och supportrar jag stött på under min tid i Örebro och önskar klubben lycka till i framtiden, säger Dennis Collander.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908