Lucas Shlimon skriver på för ÖSK Fotboll

ÖSK Fotboll är glada att presentera den 18-årige talangen Lucas Shlimon som ny spelare i klubbens herrlag. Mittfältaren ansluter från Jönköpingsklubben Assyriska IK där han noterades för 26 matcher och utsågs till årets talang i Ettan Södra under säsongen 2021. Lucas har nu skrivit på ett treårsavtal med ÖSK.

Lucas tillhörde Jönköping Södra IF:s akademi fram till 2020 då han värvades av Assyriska IK. Under sina två år i den nya klubben hann han med att göra 39 tävlingsmatcher och efter säsongen 2021 utsågs han till årets talang i hela serien. Nu har ÖSK lyckats rekrytera den eftertraktade talangen.

– Lucas är en spännande mittfältare med stor potential. Han besitter ett bra passningsspel, har fin teknik och spelförståelse. Vi tror att Lucas kan fortsätta sin utveckling i vår miljö och jag ser fram emot att se Lucas i ÖSK-tröjan, säger Axel Kjäll, fotbollschef i ÖSK Fotboll.

– Jag är väldigt glad och tacksam att få chansen att representera ÖSK. Det är en klubb med fin historia och höga ambitioner. Att ta det här steget känns som det bästa för mig och jag ser fram emot att få dra i gång, säger Lucas Shlimon.

Lucas hälsas varmt välkommen till ÖSK och han gör sin första träning med ÖSK:s herrlag under måndagen.

Kom ihåg att med vårt nya årskort i din hand går du in på både damernas och herrarnas hemmamatcher säsongen 2022. Köp ditt årskort här. Öppnas i nytt fönster.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908