Daniel Gustavsson tillbaka i ÖSK Fotboll

ÖSK har gjort klart med ett nyförvärv till klubbens herrlag inför den kommande säsongen. Yttermittfältaren Daniel Gustavsson, som representerade ÖSK mellan 2013 och 2016 och som har gjort över 100 tävlingsmatcher i den svartvita tröjan, återvänder till klubben och har skrivit på ett tvåårsavtal med option på ett år till.

– Att kunna hälsa DG välkommen tillbaka till Örebro för att spela i den svartvita tröjan igen känns jättebra. Han kommer med sin fart, genombrottsförmåga och teknik vara en viktig del i vårt lagbygge. Han har många spetsegenskaper och har samlat på sig värdefull erfarenhet och den kommer vi ha stor nytta av i vår resa tillbaka till Allsvenskan, säger Axel Kjäll, Fotbollschef i ÖSK Fotboll

Under sommaren 2013 lånades Daniel Gustavsson in till ÖSK från AIK för att vara med och ta upp klubben till Allsvenskan igen. Under den hösten noterades han för två mål och fyra assist på 16 matcher. Övergången gjordes sedan permanent och Daniel blev en framträdande spelare i ÖSK under sina totalt tre och ett halvt år i klubben. Därefter köptes Daniel loss av IF Elfsborg som han representerade i två och ett halvt år innan han tog steget till norska Lillestrøm. Under sina tre år i Norge var han med och tog upp klubben till Eliteserien och under det senaste året har han varit framträdande i att ta laget till en succéartad fjärdeplats i norska högstaligan. Vid årsskiftet löpte Daniels avtal med Lillestrøm ut och nu är han klar för spel i ÖSK igen.

– Jag är väldigt glad att vara här igen. Jag hade en bra tid i ÖSK senast och trivdes väldigt bra. Nu kände jag att jag ville komma tillbaka för att hjälpa klubben ta sig tillbaka till Allsvenskan. Jag var med om det 2013 och minns hur mycket det betydde för klubben och staden. Så det hoppas jag få uppleva igen, säger Daniel Gustavsson

Daniel kommer att finnas med när herrlaget gör sin första träning under onsdagen.

Kom ihåg att med vårt nya årskort i din hand går du in på både damernas och herrarnas hemmamatcher säsongen 2022. Köp ditt årskort här. Öppnas i nytt fönster.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908