Ny ÖSK-seger på Grönpepparparken

Foto: Retouched Reality / Daniel Lubner

Efter förra veckans förlust, var det ett revanschsuget ÖSK som skulle möta Ljungskile. Den första halvleken inleddes klart bäst av ÖSK som med stort bollinnehav och fina passningskombinationer kunde styra matchen. I den tionde minuten skulle hemmalaget också ta ledningen genom Sara Sandberg. Efter ca 30 spelade minuter flyttade Ljungskile upp och satte en högre press. Det gav resultat och under den första halvlekens sista kvart hade ÖSK stora problem. Precis innan halvtidsvilan kom också kvitteringen. I den andra halvleken kom ÖSK ut och hittade tillbaka till det fina spel de hade inledningsvis. Agnes Andersson gav sedan ÖSK ledningen med sitt mål i den 66:e minuten. När gästerna sedan jagade kvittering lyckades ÖSK och straffa Ljungskile. Sara Sandberg gjorde först 3-1 och sedan även 4-1 vilket också blev slutresultatet.

George Papachristou, Huvudtränare ÖSK Fotboll:
– Det var en tuff match. Även om siffrorna kanske inte speglar det. Vi inleder matchen bra. Precis som vi ville. Vi hittade vårt spel och stängde dem med vår press. Men efter en halvtimme blir vi stressade och börjar tappa det fina spelet. Målet vi släpper in gjorde mig arg. Den typen av situation har vi jobbat med, så det var jag inte nöjd med hur vi hanterar. I pausen snackar vi om att hitta lugnet och tillbaka till vårt spel. Sedan kommer vi in med energi och gör en andra halvlek som jag är jättenöjd med.

Nästa match för ÖSK spelas onsdag 8 september. Då väntar IFK Hallsberg på bortaplan.

Statistik
Resultat: 4-1 (1-1)
Målskyttar ÖSK: Sara Sandberg (11', 81', 92'), Agnes Andersson (66')
Byten ÖSK: Zetterman ut - Nordenby in (46'), Gerdtsson ut - Puhls in (46'), Göthberg ut - Wood in (60'), Lundqvist ut - Sätterström Johansson in (60'), M. Fredriksson ut - Sjösten in (84').

Startelva ÖSK
Rebecka Ayranci-Dahlberg
Ebba Lundqvist - Caroline Zandén (K) - Hanna Göthberg
Maja Fredriksson - Agnes Andersson - Ida Zetterman - Anna Meijer - Linnéa Gerdtsson
Sara Sandberg - Isabelle Fredriksson

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908