Tre poäng och ny hållen nolla

Det blev en ny seger och en ny hållen nolla när ÖSK:s damlag spelade säsongens andra seriematch. ÖSK tog ledningen i den 29:e matchminuten genom Isabelle Fredriksson. Tio minuter senare var hon framme igen och gjorde sitt andra mål för dagen. I slutet av andra halvlek satte Moa Arlebo spiken i kistan och slutresultatet skrevs 0-3 till ÖSK.

George Papachristou, Huvudtränare ÖSK Fotboll:
– Det var en ganska tuff match, även om resultatet inte visar det. Vi inleder starkt, förutom de två-tre första minuterna, där vi följer vår matchplan till punkt och pricka. Vi hittar de ytor som vi ville i anfallen och vi har ett större bollinnehav. Vi sätter en hård press och är först på bollen i många situationer. Vi lyckas göra två mål och eventuellt borde vi stänga matchen redan i första halvlek.

– I den andra halvleken ändras matchbilden. Motståndarna spelar med vinden i ryggen och vi kommer inte loss lika enkelt som vi gjorde i första halvlek. Men vi är fortsatt jättestarka och kompakta i försvaret och stänger matchen när vi gör 3-0 via en kontring. Totalt sett en jättebra prestation.

– Jag är såklart jättenöjd med resultatet. Det är inte enkelt att vinna på bortaplan. Återigen är jag väldigt nöjd med att vi håller nollan. Det är viktigt att vi gör mål men det är ännu viktigare att vi håller nollan och kämpar till sista minuten. Idag kämpar vi från minut ett till matchminut 94'.

– Något som tyvärr var negativt är att Sara Sandberg skadade sig. Vi får se hur illa det är men vi hoppas såklart på det bästa. Som sagt, jag är jättenöjd med tre poäng och nu jobbar vi vidare inför nästa match.

Statistik
Resultat: 0-3 (0-2)
Mål: Isabelle Fredriksson (29’, 39'), Moa Arlebo (75’)
Byten ÖSK: Sara Sandberg ut - Hester Stöckl in (33’), Agnes Andersson ut - Ebba Mannfolk in (76’), Moa Arlebo ut - Antonia Jalkinger in (76’), Isabelle Fredriksson ut - Filippa Sätterström Johansson in (84’)

Startelva ÖSK
Rebecka Ayranci-Dahlberg
Ebba Lundqvist - Caroline Zandén (K) - Hanna Göthberg
Moa Arlebo - Agnes Andersson - Matilda Wennberg - Anna Meijer - Linnea Gerdtsson
Isabelle Fredriksson - Sara Sandberg

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908