Noel Milleskog flyttas upp till A-truppen

ÖSK är glada att meddela att akademispelaren Noel Milleskog flyttas upp till herrarnas A-trupp inför 2021. Den 18-årige mittfältaren har under året tränat med A-truppen regelbundet, men kommer från och med januari att tillhöra A-laget på heltid. Det nya kontraktet sträcker sig till och med 2023.

– Noel är en spännande spelartyp som haft en stark utveckling under året och han känns redo för att ta nästa kliv i sin karriär. Han är en offensiv spelare med styrkor som bra spelförståelse, god teknik och en fin vänsterfot. Det är en spelare som tagit sig hela vägen genom ÖSK Fotbolls akademi, vilket även är en fjäder i hatten till verksamheten, säger Axel Kjäll, Manager i ÖSK Fotboll.

Noel Milleskog flyttas vid årsskiftet upp från ÖSK:s akademi där han denna säsong spelat matcher i P19-Allsvenskan samt Ligacupen och gjort totalt 18 mål. Noel har även varit uttagen till ungdomslandslagen flertalet gånger och spelat tre landskamper för Sveriges P17-landslag.

– Det känns jättekul att få ta det permanenta steget upp till A-truppen, ett mål jag har haft sedan jag skrev mitt första avtal 2018. Nu har jag tagit mig ett steg på vägen, men jag är långt ifrån klar. Jag ser fram emot de tre kommande åren i ÖSK och att kunna fortsätta utvecklas som fotbollsspelare, säger Noel Milleskog.

Fakta Noel Milleskog
Född: 2002-05-07
Position: Mittfältare
Landslag: P17

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908