Hurtig och Grabus skriver på för ÖSK Fotboll

ÖSK Fotboll kan stolt presentera de två första nyförvärven inför säsongen 2021. Det handlar om spelarna Izabella Hurtig och Sabina Grabus.

Izabella Hurtig är en 21-årig mittfältare fostrad i IF Eker och kommer senast från spel i KIF Örebro.

– Vi är glada att ha knutit till oss Bella. Hon är en väldigt skicklig fotbollsspelare med en fin blick för spelet. Hon har haft skadeproblem senaste åren men jag vet vad hon besitter och vilken kvalitet hon kommer bidra med när hon kommer tillbaka i full träning lagom till säsongsstarten, säger Niclas Collgård, damkoordinator ÖSK Fotboll.

– Jag valde att komma till ÖSK för att det är en bra möjlighet att utvecklas som spelare och person. Jag ser fram emot nya utmaningar med klubben och spelarna. Sen hoppas jag även på ett skadefritt år, säger Izabella Hurtig.

19-årige anfallaren Sabina Grabus kommer från KIF Örebro och har även meriter från det Bosniska U19-landslaget.

– Grabus är en spelare med vilja och potential som kommer passa bra in hos oss och med henne på plats kommer konkurrensen öka. Hon är en offensiv spelare som kan bidra i olika positioner. Hon kommer närmast från en knäskada och behöver först och främst följa rehabilitering så att hon är tillgänglig för spel så snart så möjligt, säger George Papachristou, huvudtränare ÖSK Fotboll Dam.

– Jag valde att skriva på för ÖSK eftersom klubbens satsning är någonting jag vill vara med på. Mina förväntningar inför kommande säsong är att slåss i toppen av tabellen och personligen så ser jag fram emot att göra en bra comeback för att vara med och bidra till en lyckad säsong.

Vi hälsar de båda spelarna varmt välkomna till ÖSK Fotboll.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908