Jack Lahne lämnar ÖSK Fotboll

Foto: Bildbyrån / Christoffer Borg 

ÖSK Fotbolls lån av Jack Lahne avslutas enligt avtal den sista juli. Den 18-årige anfallaren har varit utlånad till ÖSK från Amiens SC sedan februari och har under sin tid i klubben spelat åtta matcher från start, gjort två inhopp och en assist. Lahne gör sin sista träning med ÖSK torsdagen den 30 juli.

– Vi är glada att Jack har varit en del av truppen det senaste halvåret. Han är en ung talang som har en ljus framtid. Avtalet med Amiens sträckte sig till slutet av juli och det är nu dags för honom att lämna Örebro enligt den överenskommelsen. Vi önskar honom ett stort lycka till i framtiden, säger Axel Kjäll, Manager i ÖSK Fotboll.

Lahne kom till ÖSK Fotboll i februari och gjorde sin debut i den svartvita tröjan borta mot IF Elfsborg i Svenska Cupens gruppspel. Under sin tid i klubben spelade 18-åringen åtta allsvenska matcher från start, gjorde två inhopp och en assist.

– Jag vill tacka ÖSK för min tid här i klubben. Jag har trivts bra i laget och fått ett bra bemötande av supportrarna. Jag ser fram emot nya utmaningar och önskar klubben ett stort lycka till under resterande säsong, säger Jack Lahne.

Jack Lahne gör sin sista träning med ÖSK under torsdagen den 30 juli.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908