U21: Vitor Gazimba efter matchen

Arvid Brorsson med kaptensbindeln i dagens match.

Dagens U21-match på Behrn Arena slutade oavgjort. Varken ÖSK eller motståndarna IFK Norrköping lyckades göra mål och 0-0 stod sig matchen igenom. Assisterande tränare Vitor Gazimba ger sina tankar efter matchen.

– Det var en bra match, vi var helt klart det bättre laget. Vi hade mest boll och skapade mycket fler chanser än motståndarna. Överlag är jag nöjd med prestationen, säger Vitor Gazimba.

– Vi lyckades spela ut dem idag. De hade många spelare från sitt A-lag så vi mötte ett bra lag men jag kände att vi hade kontroll från minut ett. Sista 15 minuterna saknade vi lite bolltempo men vi hade fortfarande kontroll på matchen och idag förtjänade vi att vinna.

– Det var kul att se David Seger igen efter en tids skadefrånvaro. Han kunde bara spela 30 minuter men det jag såg var väldigt positivt. Jag tycker också Erik Björndahl gör en bra insats, han skulle bara spela 45 minuter men spelar tillslut 90 och gör det väldigt bra.

– Arvid Brorsson var bra senast när vi spelade mot AFC Eskilstuna och gör det väldigt bra idag också. Det var andra matchen i rad som han och Niclas Bergmark håller nollan som mittlås, vilket är viktigt. Jag tycker också Noel Milleskog gör det bra. Det är väldigt svårt att endast lyfta fram enskilda spelare idag då vi gör en väldigt stabil och bra prestation som kollektiv.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908