Jake Larsson förlänger med ÖSK

ÖSK Fotboll kan stolt meddela att klubben och Jake Larsson är överens om en förlängning av spelarens avtal. Larsson, som slog igenom stort under 2019, har nu ett avtal med ÖSK som sträcker sig över säsongen 2023.

– Det känns väldigt bra att skriva på ett längre avtal med Jake. Under tiden hos oss har han tagit stora kliv i sin utveckling och det ska bli spännande att tillsammans fortsätta med den. Jakes hunger, målmedvetenhet och vilja att hela tiden göra sig själv samt ÖSK bättre är egenskaper som gör att denna förlängning känns både bra och naturlig, säger Axel Kjäll, Manager i ÖSK Fotboll.

Jake Larsson är född 1999 och fostrad i Örebro-klubben Karlslunds IF. Efter ett år i Hammarbys akademiverksamhet tecknade han inför säsongen 2019 ett A-lagskontrakt med ÖSK. Första året i Allsvenskan innebar succé då han svarade för åtta mål och två målgivande passningar samt blev nominerad till priset som årets allsvenska nykomling. Larsson fick även göra sin debut i U21-landslaget där det blev sex framträdanden under året. I tävlingsdebuten gjorde han två mål i EM-kvalmatchen mot Luxemburg.

– Jag är jättenöjd över att ha förlängt avtalet med ÖSK. Jag trivs fantastiskt bra i klubben med både spelare och ledare. Axel är en bra tränare som gett mig ett stort förtroende och jag lär mig mycket och utvecklas hela tiden. Det var en självklarhet att förlänga avtalet, säger Jake Larsson.

Jake Larssons tidigare avtal sträckte sig över säsongen 2021 och förlängs nu alltså med ytterligare två år. Närmast väntar en avgörande match i Svenska Cupens gruppspel mot Elfsborg på bortaplan på söndag. ÖSK leder sin grupp inför den sista omgången.

Jake Larsson
Född: 1999-01-09
Längd: 178 cm
Position: Anfallare/Ytterforward/Wingback
Tidigare klubbar: Karlslunds IF, Hammarby IF

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908