Jake McGuire klar för ÖSK Fotboll

Efter provträningar under hösten 2019 står det nu klart att ÖSK Fotboll skriver kontrakt med målvakten Jake McGuire. Den 25-åriga amerikanen kommer senast från division 1 klubben Gefle IF och har även spelat i USA:s pojklandslag.

– Vi är glad att kunna hälsa Jake McGuire välkommen till ÖSK. Vi har sökt efter en målvakt som har erfarenhet men också stora möjligheter till utveckling. Där passar Jakes profil in mycket bra. Jake har en bra karaktär, duktig i sitt positionsspel samt bra i sitt spel med fötterna, säger Axel Kjäll, Manager i ÖSK Fotboll.

McGuire är uppvuxen i Ponoma, en stad i utkanten av Los Angeles och har en bakgrund från USA:s pojklandslag samt tillhört MLS-klubben Philadelphia Union. Inför säsongen 2019 kom han till Sverige och spelade för division 1 klubben Gefle IF. Efter en framgångsrik säsong fick han i november chansen att provträna med ÖSK Fotboll. En chans som resulterade i ett kontrakt med klubben på 2 år.

– Jag är glad över att vara på plats i ÖSK. Det är ett bra steg i min fortsatta fotbollskarriär. Jag ser framemot att få jobba med Oscar Jansson och jag vill hjälpa laget att utvecklas och ta nästa steg, säger Jake McGuire.

Jake McGuire
Född: 1994-09-03
Längd: 192cm
Position: Målvakt
Tidigare klubbar: Tulsa Hurricane, Houston, Philadelphia, Bethlehem Steel, Gefle IF

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908