ÖSK värvar ny reklambyrå

Inför säsongen 2020 har ÖSK Fotboll inlett ett samarbete med den Karlstadsbaserade reklambyrån Ord & Bild. Uppdraget rör såväl matchkommunikation som varumärkesstärkande insatser.

ÖSK Fotboll gjorde inför säsongen 2015 ett stort arbete kring klubbens varumärke och kommunikationen kring klubben. Det beslutades att arbeta mot att bli en mer öppen och inkluderande klubb där supportrarna får en större inblick. Fotbollen är hjärtat i föreningen men ÖSK Fotboll vill också vara en inkluderande aktör som är till för alla och tar ett stort samhällsansvar. Under de senaste åren har ÖSK samarbetat med PS Communication för att uppnå de mål som sattes 2015 och nu känner sig klubben redo för att ta nästa steg. För att få hjälp med den kommunikativa strategin har därför den välrenommerade reklambyrån Ord & Bild valts som samarbetspartner.

- Vi är glada att välkomna Ord & Bild till ÖSK-familjen och ser fram emot att samarbeta med dem. De har en stark historia och har samarbetat med många stora aktörer tidigare. Vi tror att vi med deras hjälp kan lyfta ÖSK:s varumärke ytterligare både i Örebro och på nationell nivå. Vårt mål är att även på marknadssidan vara bäst i Sverige, säger Sandra Almqvist marknadsansvarig ÖSK Fotboll

Ord & Bild arbetar idag med kunder som Fotografiska, Birka Cruises, Coop Värmland och Rally Sweden. De kom 3:a i Årets byrå, som är Nordens största branschstudie inom kommunikation, i år och har även vunnit tävlingen.

- Gillar man varumärken, kommunikation och fotboll så är det här verkligen ett drömuppdrag. Vår arbetsgrupp består av några riktiga fotbollsnördar och vi är minst sagt laddade inför säsongen, säger Peter Jansson Ling, vd och projektledare på Ord & Bild.

© Örebro sportklubb Stolthet, hjärta och passion sedan 1908