David Seger klar för ÖSK Fotboll

ÖSK Fotboll skriver kontrakt med division 1 spelaren David Seger. Seger, som provtränade med klubben i november, spelade senast i Sollentuna FF där han vann den interna skytteligan under säsongen 2019. Den 20-åriga offensiva mittfältaren skriver nu på ett treårigt kontrakt med klubben som sträcker sig till och med 2022.

– David är en spelare som under förra året gjorde en stark säsong i Sollentuna samt imponerade på oss under sina provträningar med laget. David är en offensiv spelare som kan spela på flera av våra tänkta offensiva positioner, han är duktig i spelet mellan motståndarens lagdelar men också duktig att attackera i djupled och boxen. En spelare som vi ser en stor potential i och som vi tror kan ha en fin utveckling i vår miljö. Vi hälsar David varmt välkommen till ÖSK fotboll, säger Axel Kjäll, Manager i ÖSK Fotboll.

Seger gick till Sollentuna FK inför säsongen 2019 från division 2 klubben IFK Stocksund. Den offensiva mittfältaren utvecklades snabbt i klubben och var under året en av Sollentunas bärande spelare. Med sina nio mål vann han den interna skytteligan och blev uttagen till talangmatchen "Morgondagens stjärnor" på Tele2 i höstas, men tackade nej och valde istället att provspela för ÖSK Fotboll. Ett provspel som nu resulterat i ett kontrakt med Sportklubben.

– Det känns fantastiskt kul att vara här. Jag är riktigt laddad att köra igång och ser fram emot säsongen. Jag har följt ÖSK och Allsvenskan och mötte faktiskt klubben en gång i Svenska Cupen 2017. Jag vill spela så mycket som möjligt samt utvecklas och hjälpa laget så mycket som möjligt, säger David Seger.

Seger gör sin första träning med ÖSK idag, torsdag, klockan 10:30 på Behrn Arena.

David Seger
Född: 1999-07-15
Position: Mittfältare
Tidigare klubbar: Sollentuna FF, IFK Stocksund, BKV Norrtälje

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908