Filip Nyängen tar över som programledare för ÖSK-Podden

Foto: ÖSK Fotboll

ÖSK Fotboll presenterar stolt Filip Nyängen som ny programledare för ÖSK-Podden. Nyängen kommer via podden ge ÖSK:s supportrar en större insikt i klubben, bjuda in intressanta profiler samt prata mer på djupet med spelare och ledare.

– Vi är väldigt glada att vi hittat ett samarbete med Filip och ser fram emot att jobba med honom under 2020. Filip är ett välkänt namn i Örebro och hans tidigare erfarenheter samt passion för klubben gjorde honom till ett givet val när vi skulle välja en ny programledare. ÖSK-Podden startades förra året och är en viktig del i vårt arbete att vara en öppen klubb där våra supportrar kan följa med bakom kulisserna och få se fler sidor av vår klubb, säger Sandra Almqvist, Marknadsansvarig på ÖSK Fotboll.

ÖSK-Podden lanserades i januari 2019 med dåvarande programledaren Marcus Birro. Under säsongen 2019 släpptes 36 avsnitt med totalt 37 314 nedladdningar. Syftet med podden är att ge supportrarna chansen att komma närmare laget, få en god inblick i klubben samt möta profiler som inte alltid syns utåt. Första avsnittet med Nyängen som programledare släpps vecka 5 på oskfotboll.se/osk-podden Öppnas i nytt fönster..

– Det ska bli superkul att få jobba med ÖSK-Podden och jag förväntar mig att vi kommer få lära känna ÖSK-familjen lite mer på djupet. Sen är det ju så att jag älskar ÖSK och vad klubben står för, så det här kommer bli hur roligt som helst, säger Filip Nyängen.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908