ÖSK Fotboll tackar Marcus Birro för 2019

Foto: Bildbyrån / Johan Bernström

Inför säsongen startade ÖSK ett samarbete med Marcus Birro. Syftet var att få in en extern person med mediaerfarenhet som med ett utifrån-perspektiv kunde skildra klubben på ett öppet sätt via olika forum. Nu när 2019 närmar sig sitt slut så avslutas det ettåriga samarbetet och ÖSK kommer i början av 2020 att fortsätta på nya spår.

– Vi vill tacka Marcus för ett fint samarbete under 2019. Under detta år har vi startat nya kanaler, breddat vår kommunikation och nått fler människor än något år tidigare. Det syfte vi hade med samarbetet är uppnått och vi skiljs åt i ett läge där vi byggt nya plattformar och hittat nya sätt att skildra ÖSK. Vi ska fortsätta utvecklas kommunikativt och har fler spännande grejer på gång inför 2020, säger Simon Åström, vd för ÖSK Fotboll.

ÖSK Fotbolls mål är att vara en öppen klubb som ger sina supportrar chansen att komma närmare spelarna och tränarna samt få en god inblick i klubben. Marcus arbete har varit en viktig del i det och hans bidrag i ÖSK-Podden, Studio ÖSK, inhopp i Pulsen samt krönikor har gett en ökad närhet till vad som händer i arbetet med ÖSK, där våra supportrar ges en chans att lära känna våra profiler ännu mer.

– Från början sträckte sig vårt samarbete endast i tre månader men jag hade glädjen att få vara kvar hela säsongen och nästan hela året. Det har varit en stor ynnest, en ren glädje och faktiskt ett privilegium att få ha arbetat så här nära Örebro SK. Jag vill innerligt tacka alla i klubben och inte minst alla fans som gav mig en ärlig chans att lite snett utifrån få rikta sökljuset mot deras hjärtas klubb. Tack till alla spelare, ledare och övriga som medverkat i ÖSK-podden under året. Tack till alla som kommit fram på stan i Örebro och som har uttryckt sitt stöd och sin uppmuntran för mitt arbete för ÖSK. Er framtid är ljus. Ni är på rätt väg. Håll fast den kursen och var stolta över ert lag, säger Marcus Birro.

ÖSK-podden kommer leva kvar, men i ny tappning. Mer information om det och andra nyheter runt ÖSK:s kanaler kommer släppas längre fram.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908