Benjamin Hjertstrand klar för ÖSK Fotboll

ÖSK presenterar stolt sitt senaste nyförvärv, Benjamin Hjertstrand. Den 25-årige försvararen kommer senast från IK Brage där han har varit en tongivande spelare i Superettan-laget med två mål och tre assist. Hjertstrand skriver nu på ett treårigt kontrakt med klubben som sträcker sig till och med 2022.

– Benjamin har haft en stark säsong i IK Brage där han varit en tongivande spelare. Han har en bra vänsterfot, är duktig i sitt positionsspel samt bra i duellspelet. Benjamin är en spelare som kan spela både till vänster och centralt i en backlinje men som även har erfarenhet av att spela central mittfältare. Han är en spelare som vi ser stor potential i både på kort och lång sikt och vi är glada att kunna hälsa Benjamin välkommen till ÖSK, säger Axel Kjäll, manager i ÖSK Fotboll.

Hjertstrand började sin karriär i Falun-klubben Slätta SK och spelade då i division 2. I januari 2014 värvades han av Dalkurd FF där han skrev på ett treårskontrakt. I augusti 2016 lånades han under en kort period ut till IK Brage, en klubb som han senare samma år skrev kontrakt med och var med när laget tog sig upp i Superettan 2018. Under säsongen 2019 har Hjertstrand varit en tongivande spelare i IK Brage och gjort två mål samt tre assist.

– Jag är både glad och stolt över att vara här och det ska bli väldigt kul och motiverande att spela för ÖSK. Jag har ganska bra koll på laget och har fått en positiv bild av manager Axel Kjäll och tränarteamet. ÖSK är en bra klubb och jag ser fram emot att flytta till Örebro i januari, säger Benjamin Hjertstrand.

Hjertstrand ansluter till ÖSK i januari när truppen är tillbaka från ledighet.

Benjamin Hjertstrand
Född: 1994-01-22
Längd: 180 cm
Position: Försvarare
Klubbar: Slätta SK, Falu FK, Dalkurd FF och IK Brage

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908