Michael Almebäck förlänger med ÖSK

ÖSK är glada att meddela att mittbacken Michael Almebäck förlänger med klubben. Det nya kontraktet sträcker sig över en treårsperiod, till och med säsongen 2021. Almebäck kom till klubben 2009 men valde 2011 att pröva sin lycka utomlands. Inför säsongen 2016 värvades han tillbaka till klubben och är nu en viktig stomme i försvaret.

– Jag är glad att vi är i mål med avtalet med Micke. Hans erfarenhet och hans snabbhet är viktiga egenskaper för oss. Kontraktsförlängningen skapar även kontinuitet för vårt lagbygge för 2019 och framåt, säger Magnus Sköldmark, sportchef i ÖSK Fotboll.

Almebäck har spelat över 100 matcher i ÖSK-tröjan och spelade även i ungdomslandslagen när han var yngre. Under sina fem år utomlands spelade han för Club Brügge i Belgien för att sedan flytta till Danmark och spela för Bröndby IF och Esbjerg fB. I årets allsvenska har han startat merparten av matcherna och blir nu kvar i klubben i ytterligare tre år.

– Jag är väldig glad att få vara ÖSK-spelare i tre nya år. Min ambition har hela tiden varit att förlänga med ÖSK så jag är glad att vi efter några veckors förhandling nått en överenskommelse. Jag och familjen trivs super bra i staden och har alltid gjort. Med Axels ledarskap känner jag att både jag själv och laget utvecklas och det ska bli spännande att få vara med på tränarteamet och klubbens framtida resa. Jag hoppas under kommande år att kunna ta ännu fler steg individuellt så att jag kan bidra ännu mer till laget, berättar Michael Almebäck.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908