Arvid Brorsson framröstad till månadens spelare i augusti

Den unge mittbacken Arvid Brorsson var ÖSK-spelarn på allas läppar under augusti. Han gjorde allsvensk debut från start borta mot BK Häcken och har fått stort förtroende bredvid Brendan Hines-Ike i mittförsvaret. När ÖSK:s supportrar fick rösta fram bästa spelare under augusti var det tydligt vilket avtryck Arvid gjort på planen. Med hela 57,5% av rösterna blev han utsedd till ÖSK:s bästa spelare i konkurrens med Nordin Gerzic, Maic Sema och Brendan Hines-Ike.

Arvid, du är ÖSK:s bästa spelare i augusti. Grattis!
– Tack. Det är så klart stort att få det här priset. Kul när hårt jobb lönar sig.

Hur har senaste månaden varit tycker du?
– Det har varit jäkligt kul att få förtroende att spela så mycket. Det har utvecklat mig, både som spelare och människa.

Det är ÖSK-supportrarna som röstat fram dig, speciellt?
– Självklart, det är supportrarna som räknas och det är dom vi spelar för. Även om jag krigar för mig själv och min egna utvecklning, så hade fotbollen inte varit i närheten av vad den är utan supportararna.

Tuff konkurrens med Nordin Gerzic, Maic Sema och Brendan Hines-Ike, som också var nominerade.
– Ja (skratt). Det är grymma spelare, så det är så klart extra kul att få vara med i de här sammanhangen nu.

Tidigare vinnare:
April: Filip Rogic: (48% av rösterna)
Maj: Oscar Jansson (57% av rösterna)
Juli: Nahir Besara (63% av rösterna)
Augusti: Arvid Brorsson (57,5% av rösterna)

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908